Nieprawidłowa kontrola tułowia , obręczy biodrowej i kończyn dolnych

Nieprawidłowa kontrola tułowia , obręczy biodrowej i kończyn dolnych

Zbyt luźne i mało aktywny mięśnie brzucha nie są w stanie zrównoważyć dużego napięcia prostownika grzbietu.

Miednica ustawia się w przodopochyleniu. Kończyny dolne są wyprostowane i przywiedzione.
Nieprawidłowo rozwija się antygrawitacyjne unoszenie kończyn dolnych.
Dziecko nie chwyta za stopę i nie wkładaj ich do buzi, bo nie potrafi zgiąć, odwieźć i ustawić w rotacji zewnętrznej kończyn w stawach biodrowych.

Umiejętność bocznego przenoszenie ciężaru ciała także nie rozwija się prawidłowo. Wy wy wy wyższych pozycjach te nieprawidłowości są coraz bardziej widoczny.
Znaczne przodopochylenie miednicy powoduje że dziecko siedzi z silnie zgiętymi stawami biodrowymi – siad między nogami.

Lubi te pozycje, bo daje mu dużą płaszczyznę podparcia, jednak pozycja ta zwiększa zaburzenia.

Jeśli dziecko nie kontroluje ustawienia miednicy i tułowia to może siedzieć również na kości krzyżowej zamiast na guzach kulszowych.

Wtedy utrwala się tyło pochylenia miednicy oraz zaokrągla odcinek lędźwiowy i piersiowy kręgosłupa. W konsekwencji dzieci będą również nieprawidłowo pełzać raczkować i chodzić.

Rozwiązaniem może być wczesna fizjoterapia pediatryczna lub zabiegi osteopatyczne.

Umów wizytę online >> lub Umów wizytę telefonicznie


<< POWRÓT

Inne z kategorii: FIZJOTERAPIA PEDIATRYCZNA

Metoda NDT-Bobath

Metoda NDT-Bobath

FIZJOTERAPIA PEDIATRYCZNA

Metoda NDT-BOBATH, jest bardzo wszechstronna, wspiera rozwój niemowląt oraz wcześniaków. Chodzi o to, by jak najbardziej usprawnić dziecko i przygotować do możliwie niezależnego funkcjonowania w przyszłości.

Pierwsze 30 dni życia Twojego dziecka

Pierwsze 30 dni życia Twojego dziecka

FIZJOTERAPIA PEDIATRYCZNA
Mouthing

Mouthing

FIZJOTERAPIA PEDIATRYCZNA

Wkładanie przedmiotów do ust to część rozwoju niemowlęcia

Wcześniactwo

Wcześniactwo

FIZJOTERAPIA PEDIATRYCZNA

Jeżeli Twoje dziecko urodziło się przedwcześnie, zmagacie się z wyzwaniami sensorycznymi, ruchowymi, z samoregulacją lub innymi. Co wtedy?